STÄNG

BESTÄLL


Om Reserol

Vad är Reserol?

Så fungerar abonnemang?

Återförsäljare

App

Vanliga frågor

Kontakta oss

Swedish / SEK English / EURO

Köpvillkor

Allmänt

Reserol AB säljer varor via internet till privatpersoner och företag. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Produkterna som vi säljer har svensk bruksanvisning.

 

 

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.reserol.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på tel 08-33 40 60 eller mejla info@nutrinovate.se. När du genomfört din beställning innebär det att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske.

 

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms inklusive frakt inom Sverige. För leveranser utanför Sverige tillkommer fraktkostnad.

 

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

 

Reserol AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Reserol AB rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

 

Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

 

Informationen du lämnar om dig själv används av Reserol AB och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Reserol AB använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får en prenumeration på vårt nyhetsbrev när du köpt en produkt eller registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att skicka ett mail till info@nutrinovate.se.

 

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

 

Copyright

Innehållet på www.reserol.se, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Reserol AB och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

 

Frakt och leverans

Reserol AB hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Reserol AB kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt. 

 

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

 

Betalning

Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner PayEx. Kortbetalningar som hanteras av PayEx är PCI-DSS certifierade. Det innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Det är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar all hantering av data i den kassalösning vi använder. All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer).

Reserol.se har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.

 

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

 

 

Mejla oss på info@nutrinovate.se eller ring 08-33 40 60. Vi behöver följande information:

 

a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)

 

b) ditt namn och kontaktuppgifter

 

c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

 

Reserol.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Returen skall ske med Posten varubrev eller Posten Företagspaket och kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

 

Returadress

Nutrinovate AB

Lahällsvägen 48

183 30 TÄBY

 

Återbetalning

När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Vi krediterar retursumman på det kort du betalt med.

 

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.